Monday, October 3, 2011

Hati, Mata, bersama....

Sememangnya payah untuk kita melepas kan seseorang yang amat kita sayang dan cinta sepenuh hati.
Namun apakan daya, bukan suratan takdir untuk bersama.
Usaha kuat sekalipon,tak akan dapat mengubah ketentuan Illahi.
Duhai hati, kuat kan lah semangatmu... Jangan pernah kau mengeluh...
Inilah dugaan untukmu duhai hati...

Sabarlah hati....
Walaupon kau separuh nyawa menyintai dirinya,
dia tidak mungkin percaya...
Kau bukan yang dia ingini...
Jauhilah diri kau darinya...

Duhai mata...
Ushalah kau gundah gulana...
Hentikanlah air yang mengalir darimu...
Cukup sudah selama ini kau menemani kesedihan Hati...
Kau adalah teman terbaik dikala duka dan sepi...
Tidak perlulah engkau membasahi pipi lagi...
Berehatlah Mata... Kau layak mendapatkannya...
Tanpamu,hidup ku gelap... Aku bersyukur adanya engkau untuk aku..

Inilah kehidupan di dunia.
Terimalah seadanya.

Tidak perlu untuk aku menyakiti setelah aku disakiti...
Itu bukan caranya...
Aku susah sendirian, tak perlu aku susah kan orang lain...

We get what we give in return.
Don't ask why when it does't.
Be humble when u help others.
Islam is beautiful...
I'm praud to be a Muslim.

No comments: